דמיינו את זה:
אני על הבמה מרצה לקהל של 70 בעלי עסקים שבחרו לבוא לבוקר העצמה עסקי של אחד הבנקים. אני נותנת את ההרצאה שלי "עיקר וטפל בשיווק", הרצאה ששמה על השולחן את החשיבות של החקירה המקדימה לפני שיוצאים לדרך של שיווק .
יושבת מולי בעלת עסק ומהנהנת כל ההרצאה בהזדהות. בסיום ההרצאה היא ניגשת אלי, על התג שלה אני רואה שהיא יועצת עסקית בתחום הדיגיטל וגם עצמאית הנותנת שרותי בניית אתרים ופרסום במדיה לבעלי עסק אחרים. " אני לא יודעת מה לעשות איתם" היא אומרת. "הם באים אלי, רוצים אתר, רוצים שאדברר אותם ברשת, מוכנים לשלם לי כל מה שאני מבקשת אבל… הם לא יודעים לענות לי על השאלות הכי בסיסיות כמו לאיזה לקוח הם פונים. אם הם לא יודעים -איך אני אדע לכתוב את המסרים שמעסיקים את הלקוח? איך אני אוכל לראות את המתחרים דרך העיניים של הלקוח (לא רוצים לקרוא להם מתחרים? אין בעיה לכו על אלטרנטיבות) איך????"
צודקת. לא משווקים לפני שחוקרים.
אין אסטרטגיה? אין שיווק חבל על הכסף.
קבלו את זה בעוד אחד:
אני נפגשת עם עשרות עצמאים עם אותו הסיפור: "קנינו קורס אינטרנטי ליצירת סרטוני וידאו / קורס דיגיטלי לפרסום בפיסבוק ו…נתקענו". נשמע דומה? בטח. למה לקפוץ לסוף המסלול אם עוד לא ראיתם את הנוף? מה השוק שלכם? באיזו זירה אתם פועלים? על איזה מוצר מדברים עכשיו ועם מי? בסיסי לאיפיון לפני שיוצאים לדרך.
תחשבו על זה לפני ההוצאה הבאה
חסרות לכם השאלות הנכונות?