fbpx

על מודל הקוביה

מהו מודל הקוביה

אנחנו אנשי העולם החדש. אינפורמציה היא הים בתוכו אנחנו חיים אך אנחנו עלולים לטבוע בו ולבזבז את זמנינו בניסיון לשחות בתוכו. המיומנות הנדרשת ביותר כיום היא מיקוד חשיבה ויכולת סינון מידע.  אם לא נארגן את החשיבה שלנו, הסיכוי שנצליח לחתור ליעדים שהצבנו נידונה לכישלון.  

הכלי של מודל הקוביה מהווה דרך מוחשית, חדשנית ועם זאת ירוקת-עד להתבונן על המציאות בבהירות. הוא מסייע לנו לקבל החלטות אסטרטגיות במהירות וליצור מוצרים ושירותים טובים בעולם באמצעות ארגון שאלות, המסייעות בניתוח מוצר/שרות והשוק בו הוא נמצא. 

הוא מנגיש למשתמש בשפה ברורה יסודות מורכבים שלוקטו מכלי המחקר והניתוח. עצמאים ויזמים הנעזרים במודל בתחילת דרכם העסקית נהנים מתהליך מובנה העושה סדר בבניית אסטרטגיה. הותיקים מרעננים בעזרתו את תהליכי קבלת ההחלטות בשל העצירה המתבקשת והחשיבה המחודשת בניתוח השוק הדוהר. עבודה עם המודל מייצרת סימולציה המונעת טעויות שעלולות להביא את העסק לקריסה.

יתרונות הקוביה:

  • שיפור ביצועים עסקיים והגדלת הכנסות
  • יצירת בידול עסקי
  • מוטיבציה גבוהה למכירות
  • דיוק קהלי יעד לשיווק ממוקד וקולע המתבטא בהבאת הלקוחות הנכונים ופחות עלות
  • ניהול זמן אפקטיבי של העסק

לראות בבהירות את כל הדרך מהרעיון ועד המודל העסקי

לעשות סדר בתהליכי פיתוח, שיווק ומכירות

לפתח מוצרים ושירותים שלקוחות אוהבים

על היזמת

נעים מאד, אני אביטל אריכא יוצרת מגיל שאני זוכרת את עצמי. המקצוע שלי בחר בי בזכות חברים קרובים וארגונים שפנו לבקש ממני עזרה בהפקת אירועים שלהם. בעידודה של חברה, בשנת 2002 פתחתי עסק להפקת אירועי-תוכן והפכתי את אהבת חיי למקצוע. אבל חששותיי התממשו והבנתי מהר מאד שלהיות בעל מקצוע טוב הוא לא בהכרח לדעת לנהל ולא תמיד יגיעו לקוחות לפתח דלתי. לקוחות צריך ללמוד להביא, מוצרים צריך לדעת לתמחר ועסק צריך לנהל-אחרת הוא מנהל אותך.

אז לקחתי שעות על גבי שעות של ייעוץ עסקי, ובמקביל למדתי מיומנויות שיעזרו לעסק שלי לפרוח. הנחיית קבוצות משימה, עיצוב, הורות, אמנות (BED) הוכשרתי כמאמנת בשיטת NLP. בניתי לי מניפת מוצרים שלקוחות אוהבים לקנות ושם טוב בשוק האירועים. הכשרתי האקדמית בתחומי סוציולוגיה-אנתרופולוגיה (BA) תקשורת ותלמוד (MA) שהמכנה המשותף להם הוא מיומנויות התחקיר, היוותה לימים את הבסיס לפיתוח מודל הקוביה.

כשהגיעה אליי פניה מהמעוף להרצות מול עסקים כיצד ליצור מוצרים טובים ולשווקם, פשוט חשבתי מה לי היה חסר והגעתי למסקנה שחסרה מפת דרכים. כזו שתייצר לי חשיבה עצמאית באמת. בניתי כלי עבודה מוחשי שחוסך שעות רבות של ייעוץ כי הוא פשוט לעבודה ומבוסס על שאלות המופעלות על כל מוצר או שרות בסדר לוגי. לצוות פיתוח התוכן גייסתי את אישי, רן מנהל פרוייקטים ודירקטור בעל ניסיון רב בתעשיה, צוות מוחות של מנטורים ויועצים מעולם העסקים והאקדמיה שכל אחד נתן את האינפוט שלו להרכבת המודל, מנהלת תוכן והדרכה, מעצבי מוצר ומאות מקורות ספרות מחקרית שיחד נתנו את הטון המיוחד לכלי שלפניכם. אני מאמינה שלא רחוק היום שכל בעל עסק יכיר את המודל כבסיס לכל קבלת החלטות בעסק.

אני שמחה להכיר לכם – את מודל הקוביה

אביטל אריכא, מאמנת ליצירת מוצרים נחשקים
בעלים של הלל הפקות ומפתחת המודל

נותני שירותים בוגרי הקורס
המיומנים בעבודה עם מודל הקוביה

קריאייטיב ותוכן

עמי חניא, עמיחי יעקבי, ענת שמר, עטרה אוזן, מיכל ליטבק, רחלי וייס, אלה פרי, שלומית פרבר.

אימון וייעוץ

טלי כהן מלכיאן, עדי מורן קיבא, אילה היזמי, דנה זלינגר, אפרת גרינר, חמוטל לורנס, מיכל הדרי, חדווה אריאל,
מירי קופל,  נאוה פרנס, נעמי סעדה, נתנאל ורחלי וייס, רעות ענבר, רעות דיין, רות שמעון, יסכה חיימוב, שלומציון לנדאו.

קיראו עוד בבלוג

WhatsApp chat
דילוג לתוכן