fbpx

הבלוג של הקוביה

פוסט: כשקופסה היא הרבה יותר מקופסה ומוצר הוא הרבה יותר ממוצר

כשקופסה היא הרבה יותר מקופסה ומוצר הוא הרבה יותר ממוצר

בבית הכנסת של קוצ'ין התפללנו בשבת בלי מניין. בית כנסת פעיל אבל של תיירים. הדרך אליו משובצת חנויות לתיירים והמוכרים מברכים בקריאות 'שבת שלום' 
come and see and buy on sunday באחת מחנויות העתיקות הסמוכה לבית הכנסת זיהינו עזרת נשים. גם היא היתה פעם בית כנסת…זה מה שקורה שאין קהילה, המבנים שלה עושים הסבה למשהו אחר.
בני הקהילה היהודית המפוארת בקוצ'ין כיום גרים בישראל ובקוצ'ין עצמה נותרו שלוש נשים בנות הקהילה שנמוגה. שרה היא המבוגרת ביניהן בת 96 בעת ביקורינו. שרה היא בעלת חנות יודאיקה ומלאכות יד המתוחזקת בידי עובדים הודים שאוהבים אותה מאד ואיך אנחנו יודעים?

ביום ראשון החלטנו לחזור לבית הכנסת ולצלם אותו. נאמר לנו שאסור וחבל אבל בדרך חזרה התפתינו והצצנו לחנויות התיירים. הצצנו ונפגענו כמו שאומרים בעלי קלט כיפה קוצ'ינית והחליט שזה מה שהוא רוצה לקנות. בעודו מתמקח עם הסוחרים ההודים אני מסתכלת סביבי ומבינה שזו לא עוד חנות. גם הסוחרים קלטו את הכיפה ודאגו להבהיר שזו החנות של שרה, האשה המבוגרת ביותר בקהילה וכל רכישה בה 'מחזקת את החנות על יושביה. אני בתגובה אמרתי לרן – אוקי, בוא נחפש קופסאות לבשמים ונקנה לסבים והסבתות במתנה ולא נתמקח על המחיר. הסוחר ההודי ראה שהקסם של הסיפור הזה עובד עלי והחליט לקחת אותי לסיבוב בבית של שרה שהוא למעשה… החדר ליד. ושרה ישבה שם, ליד החלון מול אשת הדייג ההודית שרקמה מפית לחלות שבת. הסוחר הפך למטפל. בוקר טוב גברת שרה הוא אמר לה. זמן להתפלל שחרית. אמר והניח בידיה סידור בלוי משנים של שימוש והחל את הפסוקים הראשונים. שרה כמו הקיצה לחיים מהחלום בו היתה מונחת והמשיכה את התפילה מזיכרונה תוך שאצבעה עוברת על פני המילים. עיניי התמלאו דמעות והמטפל-סוחר ההודי התמלא גאווה. אנחנו שומרים על שרה ועל החנות אמר. אני מצרף לכם דיסק dvd עם סיפורה של הקהילה הקוצ'ינית עוד מהתקופה בה לשרה היו כאן קרובי משפחה. כולם נפטרו בינתיים.

בדרכי החוצה מחדרה של שרה לתוך פנים החנות ראיתי תיבת עץ מחולקת עם מכסה שקוף ושאלתי למחירה. הוא היה גבוה מעט 800 רופי. ביקשתי להוריד מעט והסוחר ענה לי 'תראי גברת, זו קופסה של תבלינים. אם הייתי מכניס בתוכה תבלינים כמו שאנחנו עושים בדרך כלל הייתי מוכר אותה ב1200 רופי. 
הוא צודק הסוחר הזה. הוא יודע לבנות ערך למוצר. התיבה הזו קרוב לוודאי מכפילה את המחיר שלה בשדה התעופה. היא מוצר מקומי נחשק.
אבל שרה והחנות שלה כבר עשו את העבודה מבחינתי. שילמתי בידיעה שאולי נתתי עוד קצת אוויר לשרידי הקהילה בקוצ'ין ולערך הזה אין מחיר.

קבלו 4 מתנות להתנסות ממודל הקוביה

הניסיון שלנו מראה שזה רעיון מצוין לתת לכם להתנסות במודל
השאירו את פרטיכם ועמוד המתנות ומידע חיוני לעסק שלכם בדרך אליכם במייל

4 כרטיסים

מיניקורס מודל הקוביה

פרק "מי המתחרה"

קטע מהרצאה לארגון

WhatsApp chat
דילוג לתוכן