fbpx

הבלוג של הקוביה

פוסט: הכירו את מודל הקוביה – שחקן חדש נכנס לזירה

הכירו את מודל הקוביה

הכירו את מודל הקוביה – שחקן חדש נכנס לזירה

שחקן חדש נכנס לזירה העסקית והפעם הוא בא לעזור לעסקים לצמוח בכוחות עצמם. הכירו את מודל הקוביה

מזה כמה שנים שבעלי עסקים חווים תסכול מהאינפלציה של ערוצי השיווק המתווספים בכל יום, שוחקים את כספי המפרסם וגורמים למסרים לטבוע בים המידע. התופעה הזו גורמת לעסק שלהם להעדר מעיני הלקוח הפוטנציאלי או להבדיל, להוצאות בלתי נתפסות. עסקים פונים לייעוץ ומגדילים את הבור בבנק לא תמיד על חשבון תפוקה משמעותית. ייעוץ עולה כסף רב ועל עולם היועצים אין רגולציה. לעיתים קרובות אנחנו שומעים בעלי עסק אומרים שלו רק היו להם השאלות הנכונות, היו יודעים לענות על רוב התשובות בעצמם ורק אז לוקחים ייעוץ לצורך הנושאים שלא נענו. כי מי מכיר את העסק טוב כמותם?

בדיוק על רקע התסכול הזה צמח מודל חשיבה עסקית, פשוט מוחשי וקל לשימוש עצמי. מודל הקוביה הוא כלי חשיבה לניתוח שיווקי למוצר או שירות. המודל מהווה מפת דרכים הוליסטית, בעזרתה ניתן להבין בכל עת היכן המוצר או השירות נמצא במרחב העסקי ומהם היעדים הבאים שלו. על מנת להנגיש את המודל לקהל הרחב פותח מארז "שאלות שמצליחות עסקים" המאפשר למשתמש לקדם את העסק בכוחות עצמו לפי תבני סדורה ולחסוך כ100 שעות ייעוץ במצטבר.

לקוחות שהשתמשו בכלי מספרים על מהפך בחשיבה, על פיתוח מוצרים ושרותים מצליחים בעקבותיו ועל רוגע שהוא מקנה להם בתהליך בניית מוצר חדש.  הקוביה כוללת שש פאות העוסקות בנושאים שונים עליהם עלינו לתת את הדעת: פיננסים, זמנים, ערוצי שיווק ותפוצה, דרכי פעולה אך גם נושאים חשובים כגון זיהוי מוטיבציה של לקוח ופילוח לקוחות לפי צרכים.  בכל פאה 4 חלקים ושאלה וכל מה שנשאר לנו לעשות זה לעבוד במטריצה של שאלות. כל שאלה נפתחת לתתי-שאלות שנאספו ועברו ליטוש ודיוק על מנת שיוכלו לכוון את השואל לחשיבה אסטרטגית. היופי בשימוש במודל הוא שכיוון שמדובר בתבנית ברורה, כאשר חסרה לנו תשובה אנחנו יודעים מיד לזהות באיזה תחום עלינו לחפשה וזה חוסך המון אנרגיה.

"אני מאמינה שאנחנו לא יודעים כלום, עד שאנחנו שואלים שאלות מכוונות. אז לטובת הכלל פשוט ריכזתי את כל השאלות שיכולות לעזור לעסקים שלנו לצמוח במודל אחד פשוט וזכיר. בלי ססמאות". אומרת אביטל אריכא מפתחת המודל.

מארז מודל הקוביה

אריכא אינה אוהבת להגדיר את עצמה כ"יועצת עסקית" על אף שהיא בהכשרתה מורה (B.ed), מאמנת (NLP) וגם מנחת קבוצות מוסמכת ומתפרנסת מהכוונה של בעלי עסקים וארגונים המרצה במשרד הכלכלה ובמסגרת לימודי חוץ במוסדות לימוד גבוהים. "לא באתי אל ההוראה לעצמאים מלימודים קלאסים של מנהל עסקים כמו הרבה יועצים אחרים, אני קודם כל מגיעה עם הניסיון הרב שיש לי כבעלת עסק עצמאי מאז 2002 שגם הוא כמו רבים עסקים אחרים יחידה אחת שגם מייצרת, גם משווקת וגם מוכרת מוצרים ללקוחות. על זה מתווספים מגוון לימודיי האקדמים שבכל אחד מהם למדתי ממרצים מן השורה הראשונה- חקר תרבויות אנתרופולוגיה, יעוץ ארגוני, חשיבה יצירתית, הנחיית קבוצות , אימון וגם שיווק, יחסי ציבור ודוברות. אני בכל עת ממשיכה להשתלם בחומרים פרקטים כגון מיתוג, כתיבה שיווקית, מכירות וכל מה שיכול לעזור לעסק לצמוח". המטרה שלה  היא לעזור לעצמאים להיות עצמאיים באמת, להבין את התמונה המלאה של הפעולות שהם צריכים לעשות והשאלות שהם צריכים לשאול.

אריכא משתמשת ב'מודל הקוביה' בקורסים, בסדנאות, בהרצאות שהיא מקיימת במסגרות שונות, ובאימון אישי. החלום שלה הוא שעוד מאמנים ויועצים ילמדו להשתמש בכלי ולהנחות בעזרתו בעלי עסקים. זוהי שליחות בעיניה. בשנה האחרונה השיקה לחנויות סטימצקי את המארז "שאלות שמצליחות עסקים" המכיל את כל השאלות ומחברת עבודה.

לרכישה בחנויות סטימצקי ובאתר מודל הקוביה.

קבלו 4 מתנות להתנסות ממודל הקוביה

הניסיון שלנו מראה שזה רעיון מצוין לתת לכם להתנסות במודל
השאירו את פרטיכם ועמוד המתנות ומידע חיוני לעסק שלכם בדרך אליכם במייל

4 כרטיסים

מיניקורס מודל הקוביה

פרק "מי המתחרה"

קטע מהרצאה לארגון

WhatsApp chat
דילוג לתוכן