fbpx

הבלוג של הקוביה

פוסט: איך לסדר את העסק המהמם שלנו חלק 1

שעון

איך לסדר את העסק המהמם שלנו חלק 1

כדוסית מצויה וחסכנית זמן ידועה חג האביב לא רק גורם לי להכנס לאטרף סינון של הבית, המשרד והמחסן של הלל הפקות (פעם בשנה) אלא גם גורם לי לפריחה.

מכירים את זה שעצם הידיעה שזה "זמן ניקיון" גורם לנו לראות גם את כל הפגמים, כל הציוד העודף שאגרנו, החבילות עליהם שילמנו ולא השתמשנו, כל התמונות שלא סיננו? (ואני בכלל לא מדברת על חמץ אבל איכשהו הלב שלי מחמיץ כשאני חושבת עליהם)

אז החלטתי לשלוח לכם כמה חומרי ניקוי למשטחים שסובלים מעומס בעסק

חלק א – מעגל החברים שלכם
נתחיל מהחלקים הכואבים – אלה שעולים לכם יותר כשיש יותר. ואני מדברת על מערכת הדיוור. לאחרונה שמתי לב שמערכת הדיוור שלי הכפילה את עלותה בשנה אחת בלבד. זה לא מפליא אותי כי בשנה הזו הצטברו לי יותר חברים במודל הקוביה מכל הלקוחות שהיו ב5 שנים שלפניה. בהתאמה, גם בהלל הפקות יצא שאולי לא היו הרבה אירועים השנה כבשנה רגילה אבל כמות ההורים שפנוי אלי לייעוץ לקראת אירוע בר/ת מצווה היה כמעט פי 3 מבכל שנה אחרת והמשמעות היא שגם מערכת הCRM שלי (ניהול הלקוחות) גדלה משמעותית. מערכות מהסוג הזה גובות עלות לרוב לפי גודל הרשומות.

מה עושים?

  • מנפים! אם יש לכם מדוורים שמעולם מעולם לא פתחו מייל שלכם, יש מצב שזה גם לא יקרה. אתם יכולים לשלוח מייל שהכותרת שלו: "האם יש לך עניין להמשיך לקבל ממני מיילים אשמח לתשובתך?" (שימו לב שכבר ניסחתי בזכר/נקבה בלי נקודות או סלאשים, רק על זה מגיע לי כפיים נכון? ) וגוף המייל יהיה בנוסח כגון: "שלום, אני עושה סדר במערכת הדיוור שלי ומנפה לקוחות שאינם פותחים מיילים. אם ברצונך להמשיך לקבל ממני מיילים עם תוכן שיזניק לך את העסק /שיתרום לך ל… / שיש בו מבצעים של… (כאן זיכרו להכניס את התועלת שהמיילים שלכם מביאים ללקוח) – אנא שלח לי תגובה.

  • טיבם של עסקים לגדול. לכן אם אתם רואים שבניפוי עדיין יש לכם קהל רצוי במדרגת התשלום הנוכחית אתם יכולים לדחות את הניפוי ולסמן לכם תאריך יעד לבדיקה מחודשת.

שימו לב!!! לא להסיר מרשימת הדיוור אנשים שהסירו את עצמם באופן ידני כי הנ"ל עלולים לקבל מיילים בפעם הבאה שייכנסו למערכת או להסתנכרן אוטומטית ממערכת אחרת.

חברי פייסבוק יקרים – קהל הפייסבוק שלכם הוא באמת קהל יקר למי שמנהל עסק במיוחד אם הוא משקיע את זמנו בפלטפורמה הזו. 5000 חברים הם הבונוס שפייסבוק נותנת לנו חינם על מנת שנחשוף את עצמנו לקהל, היתר – בתשלום. אז במידה ואתם לא מחזיקים דף עסקי עשיר בתוכן וחברים (והרוב בואו נודה על האמת לא עושים את זה) אלו ההמלצות שלי:

  1. אם אתם מחזיקים חברים שאינם יעילים מבחינה עסקית בדף הפרטי שלכם – יעילים הכוונה: לא מתאימים לקהל היעד שלכם וגם לא חברים או לקוחות אמיתיים ועוקבים שיכולים להעביר את המידע עליכם (שהם הקהל הטוב ביותר שניתן למצוא) – היפרדו לשלום מכמה מאות ופנו דרך למי שכן. עירכו את הסינון הזה אחת לתקופה והדרך הכי יעילה לעשות את זה היא להכנס לאזור ימי ההולדת, לעבור על מי שחגג בימים האחרונים ולבטל חברות למי שאתם לא רואים שום תזוזה או תנועה איכותית ממנו ביומיום שלכם.
  2. אם עוד לא הכנסתם כמות חברים ראויה 3000 ומעלה, אתם מאבדים זמן שיווק יקר מאד שהוא חינמי לחלוטין. איך עושים חברים חדשים? לפני הכל מציעים חברות למי שהגיב לכם ברצינות לפוסטים שהעליתם בקבוצות אחרות, הוא כנראה מתעניין במה שיש לכם לתת.
  3. אם החברים שלכם יחסית רדומים, יש מצב שהם לא רואים את הפוסטים שלכם – על מנת להעיר חזרה את הקשר ביניכם השקיעו והגיבו מכל הלב לפוסטים שלהם ותראו ישועות.

אחרונות חביבות לכעת הן קבוצות הוואטסאפ. בשנה האחרונה בעלי עסקים קיבלו המלצה לפתוח קבוצת וואטסאפ על מנת להעביר בה ידע. במשך תקופה נמנעתי מהכלי הזה לייצר לי דריכות ולשאוב לי זמן כי הוא בלתי נגמר עד שלמדתי שאין מצב בעולם שאני יכולה להקיף את כל הקבוצות שבהן אני נמצאת (הורי כתה ט', מורים והורים כתה ט', ועד הורים כתה ט'- מה ההבדל בכלל…)

יכולות להידלק לי הודעות מ30 קבוצות וואטסאפ שונות, אני לא אראה את רובן ואחת תהיה רלוונטית מאד.

מאז אני מסדרת לפחות חלק מהביקורים שלי בהן. למשל – אני נכנסת לקבוצת הספורט שלי רק בימי שני וחמישי כדי לראות אם יש שינוי. אני שולחת שאלה ישירה לאמא מהכיתה כדי להתעדכן בחדשות הקורונה והלימודים והמבחנים והסברתי למורה שאני לא מצליחה לראות את ההודעות ושומרת לי 4-5 קבוצות שהן הפלטפורמה שלי לוונטילציה וקשקשת. כמה חברות, קבוצת טיולים של חברים וקבוצות תלמידים.

לא נכנסת כמעט בכלל לקבוצות הידע, זה טו מאץ' פור מי וגם לא נעים לי לצאת מהן… פעם בכמה זמן עושה ויששששששש ומציצה מה הפסדתי ואם זה משהו חשוב לגביי.

אם היה לכם חשוב, תדעו שזו רק ההתחלה. אתם מוזמנים לרכוש את המיני קורס "הרמזור" לניהול משימות ואנרגיה מבית מודל הקוביה ולעשות לכם סדר בקבלת ההחלטות שלכם בניהול הזמן. הקורס עולה 199 שח בלבד וכולל דפי עבודה התומכים בשיטה הגאונית.

מבטיחה לכם שהשיטה הזו עוזרת לי לפתח ולמכור מאות מוצרי תוכן בשנה ואני בטוחה שהיא עזור גם לכם.

זה הקישור לתשלום

 

אביטל אריכא – יוצרת, מאמנת לשיפור מיומנויות ניהול אישיות ועסקיות וליצירת מוצרים ושירותים נחשקים 

קבלו 4 מתנות להתנסות ממודל הקוביה

הניסיון שלנו מראה שזה רעיון מצוין לתת לכם להתנסות במודל
השאירו את פרטיכם ועמוד המתנות ומידע חיוני לעסק שלכם בדרך אליכם במייל

4 כרטיסים

מיניקורס מודל הקוביה

פרק "מי המתחרה"

קטע מהרצאה לארגון

WhatsApp chat
דילוג לתוכן