fbpx

הבלוג של הקוביה

פוסט: ארוחה שלמה במרק אחד ובלי שום אבקה!

ארוחה שלמה במרק אחד ובלי שום אבקה!

בכל בית יש את המנה המנצחת שלו ואצלנו זו מנת הדגל אבל קודם כל סיפור.

במשפחה של בעלי נהגה אימו פרח ז"ל לבשל בכל יום שישי מרק תימני טעים להפליא וכל המשפחה היתה מתכנסת לארוחת צהרים בתום סיום ההכנות לשבת ולאחריה היתה מגיעה מנוחה ושוב חוזרים לסגור פינות לפני כניסת שבת המלכה. קיץ, חורף, לא משנה- היה מרק תימני בצהרי שישי. הבעיה היחידה בהסדר הזה היא שבשבתות חורף שנכנסות מוקדם לא באמת רעבים בזמן סעודת השבת.

שבת חורף אחת, ממש סמוכה לחתונתינו סבתי רחל עליה השלום הזמינה אותנו הזוג הצעיר אליה לשבת. רן בעלי, שעוד לא הכיר את סבתא שלי כל כך פשוט לא אכל כלום. סבתא שלי לא היתה מרוצה מהעניין בלשון המעטה ומיד הסיקה מזה "האוכל שלי לא טעים לך"! כך היא אמרה ובלי להתבלבל הוסיפה "מחר רק אביטלי תקבל מנה" וכך עשתה. כשהתחלנו את הסעודה בצהרי שבת אני קיבלתי מנה כפולה והוא… קיבל מנה קטנטונת בלי שום הצעה לתוספת. והוא היה מת מרעב כי הארוחה האחרונה שלו … היתה המרק התימני של אמא שלו ביום הקודם. 

אז למרק תימני יש סגולות שממלאות את הבטן לכמה שעות טובות אבל אני, שאני באה מבית לא תימני טיפה משנה את היחס של החוואיג' והנוקשות של המרכיבים ומכינה מרק שמחבר בין המרק של אמא שלי למרק של אמא שלו.

מתחילים בטיגון הירקות במעט מאד שמן (ולא כמו במרק תימני מסורתי)

בצל, סלרי אם אוהבים, דלורית (עליה אני לא מוותרת), שיני שום, עגבניה (!) מוסיפים את העוף שאצלי מסתכם או בשוקיים או בגרון הודו ואם אין אז גרונות עוף ואת הכל פותחים עם תבלינים:

מלח, פלפל, חוואיג', כמון,  ותבלין הקסם של המרקים – כוסברה טחונה. שלא דומה לכוסברה בעלים בכלל! לא שמים הרבה מהתבלינים אלא נותנים לעוף ולירקות לעשות את העבודה והתבלינים רק נותנים "דחיפה" קטנה לטעמים.  לא מוסיפים אבקת מרק אין שום סיבה. אחרי שהכל עבר טיגון קל אני מוסיפה שתי כוסות מים רק כדי שלא יחרכו והכל ממשיך להתבשל בזמן שאני חותכת ומוסיפה את הירקות האחרים:

גזר, כרוב לבן וכמובן תפוחי אדמה חצויים או שלמים שבלעדיהם הבנות שלי לא קוראות לחגיגה הזו מרק עוף…ומעל הכל מוסיפה את הירוקים. פטרוזיליה/שמיר/כוסברה/עלי סלרי מה שיש בבית. כל אחד נותן טוויסט קצת אחר.

מרימים מים עד סוף הסיר ומבשלים לפחות שעה וחצי אחרי הרתיחה.

קחו בחשבון שני דברים.

כדי שתהיה ארוחה שלמה במרק- צריך את החלבון אז אם לא הצלחתם לארגן גרונות אתם יכולים לפנק את המרק בגרגרי חומוס או /ו עדשים כתומות

דבר נוסף, כפי שאתם מבינים, לא כתבתי כמויות כי זה אותו דבר להכין מרק לחמישה אנשים בסיר קטן ולחמישה אנשים למשך שלושה ימים בסיר ענק שזה מה שאני מעדיפה לעשות

מגישים בבית משפחת אריכא עם המנה העיקרית שהיא כמובן שקדי המרק

קבלו 4 מתנות להתנסות ממודל הקוביה

הניסיון שלנו מראה שזה רעיון מצוין לתת לכם להתנסות במודל
השאירו את פרטיכם ועמוד המתנות ומידע חיוני לעסק שלכם בדרך אליכם במייל

4 כרטיסים

מיניקורס מודל הקוביה

פרק "מי המתחרה"

קטע מהרצאה לארגון

WhatsApp chat
דילוג לתוכן