fbpx

הבלוג של הקוביה

פוסט: יש לך עסק עם אהבה

יש לך עסק עם אהבה

אומרים ש"אנשים לא זוכרים על מה דיברת איתם אבל הם לעולם לא
שוכחים איך גרמת להם להרגיש". לאניל אברהם סוכן הנסיעות צלצלתי אחרי
שהתייאשתי מעצמי ומבעלי שנשב ברצינות על הטיול הזה שאמור לציין 20 שנות נישואין שלנו.
רן היה טרוד בהעברת הסחורות של החברה המשפחתית מסין ואני הייתי בעיצומו של קורס
לפיתוח עסקי, הרשמה ופתיחה של שני קורסים למרצים, יצירת שתפים וכל המשפחה היתה
לקראת מעבר דירה. הגענו לשבוע האחרון לפני הטיול והיו לנו רק כרטיסי טיסה למומבאי
שהיתה אמורה להיות רק תחנת מעבר לאנשהו, לא נשמע מלהיב במיוחד. אמא שלי הכירה את
אניל לפני 16 שנה בעת שהיתה צריכה להתייצב בכנס בדרום הודו והחליטה על הדרך שהיא
צריכה גם טיול. היא היתה הלקוחה השניה שלו והיא לא תשכח בחיים איזה אירוח כיד המלך
הוא תפר לה. "דברי איתו" היא הפצירה בי ואני נמנעתי. האמת, לא היה לי כח
לחפירות של סוכן הודי עם אנגלית שבורה שיתקע לנו עכשיו כל מיני אטרקציות יקרות ויוודא
שנהג מסיע אותנו בין חנויות מיותרות רק כדי לקבל עליהם עמלת סוכן. כן. ככה דמיינתי
טיול מאורגן עד שדיברתי עם אניל מחוסר ברירה. שלחתי לו הודעה, הוא השיב באנגלית והיה
קצת קשוח. "אני עובד רק עם מלונות חמישה כוכבים ורק באזור קראלה" הוא
כתב. זזתי באי נוחות אבל אז, החלטתי לצלצל אליו וחיכתה לי הפתעה.

הקודם
הבא

אניל עבר לדבר איתי עברית שוטפת. התבלבלתי. רגע, אתה לא הודי? הסתבר שהוא יליד קוצ'ין שעשה עליה,הוריו עדיין גרים בארנקולם הסמוכה לקוצ'ין וכעת הוא אצלם בתקופת הבראה מתאונת דרכים, מחכה לסיים את ענייניו הרפואיים ולחזור לראשון לציון לאשתו וביתו.

כיוון שעברנו לישראלית, הרגשתי בבית ופתחתי את החששות שלי מולו. מרגע זה אניל לקח את המושכות לידיים ואני הוקסמתי מהמקצועיות שלו וראיתי סוף סוף לנגד עיניי את דמות בעל העסק האידיאלי עבורי כלקוחה.  אניל התחיל בשאלות (וכבר קיבל אצלי ציון 10): מי אתם, למה אתם נוסעים להודו מה תכננתם ומה כבר סגור לכם עד כה. השאלות היו עבורו השלב הראשון בזיהוי שלו אותנו כלקוחות שהוא הגדיר לעצמו שהוא רוצה לעבוד איתם. השלב הזה בקוביה נקרא "מי הלקוח". ליתר ביטחון הבהיר בשנית שהוא עובד רק עם המלונות המוצלחים ביותר כי הוא מאמין שחלק מהחוויה של הטיול זה המלון ואנשיו. לאחר מכן עבר לשאלות על ההעדפות שלנו בטיול. "למה הלקוח" הרצונות, המחשבות, החלומות שלנו ממנו. אנחנו, כמו רוב הלקוחות ידענו לומר רק באופן כללי מה אנחנו פחות מעדיפים (שופינג בקניונים) ומה אנחנו היינו שמחים לחוות (טבע, טיול עם ערך הסטורי). מה המגבלות שלנו (כשרות) ואניל עבר לתכנן את החלום.

תוך זמן קצר שלח לנו תכנית טיול מדוגמת בדיוק לטעמינו ווידא שהנהג האהוב עליו יכול ללוות אותו. "אני יודע שמה שעושה טיול מוצלח זה נהג טוב ואינטיליגנט". אמר ולא הבנו עד כמה צדק עד שראינו את בינו הנהג שלו. בשפת הקוביה זוהי דוגמה מובהקת ל"מי המוצר". האנשים שעושים את החוויה. עוד הוא הגדיל לעשות וצירף מספרי טלפון של לקוחות ישראלים ממליצים והפציר בנו לדבר איתם שזו בעיניי ההוכחה הטובה ביותר למקצוענות. כמובן שלא החלפתי איתם מילה, כבר לא היה צורך. חיכיתי בקוצר רוח להתחיל את המסע והרגשתי שאני בידיים טובות ובעיקר, נטולת דאגות.

וזה היה פינוק אמיתי שערכו היה גבוה פי מאה מכל מה שחלמנו שנקבל בתמורה להשקעה (שהיתה אגב נמוכה ממחיר יומיים במלון 4 כוכבים בארץ). זה התחיל ב"ברוכים הבאים" של בינו הנהג שהעניק לנו שרשרת פרחי יסמין בוליווד-סטייל והמשיך במסע בין פינוקי בתי מלון יוקרתיים בהם הצוות כולו עשה מאמצי על בשבילינו וכולם פה אחד אמרו: שמענו עליכם מאניל והוא הורה לנו לפנק אתכם בגדול. צלחות עם עוגות happy anniversary  זרמו אלינו בכל מלון וצלחות פירות, טיולים, סדנאות, שידרוגי חדרים וקירקורים של הצוות מרוגש בכל מקום אליו הגענו. זה היה משעשע ומדגדג ומאד מאד לא ישראלי עד כדי נעים. באחד המלונות אף הגדילו לעשות והעניקו לנו ספל עם תמונה שלנו על רקע שדות התה של מונאר ושימחו אותנו מאד.

אניל על הקו נהנה איתנו מידי יום ווידא שאנחנו שמחים ומרוצים ובוחרים את היעד הבא והתחושה היתה שמישהו חושב עבורינו מה הכי טוב בשבילנו, רואה את הדרך מגבוה ויודע לאן לכוון אותנו בדיוק בטמפרטורה הנכונה. לא יכולתי לקבל דוגמה טובה יותר להובלה ראויה ולכך שלקוח שמח לקבל הרבה יותר מכפי שציפה. יום נישואין 20 שמח לנו

 

קבלו 4 מתנות להתנסות ממודל הקוביה

הניסיון שלנו מראה שזה רעיון מצוין לתת לכם להתנסות במודל
השאירו את פרטיכם ועמוד המתנות ומידע חיוני לעסק שלכם בדרך אליכם במייל

4 כרטיסים

מיניקורס מודל הקוביה

פרק "מי המתחרה"

קטע מהרצאה לארגון

WhatsApp chat
דילוג לתוכן