fbpx

הבלוג של הקוביה

פוסט: טיפים להרצאה מעולה ++

אביטל אריכא

טיפים להרצאה מעולה ++

בפעם הראשונה שעליתי להרצאה רעדתי מוות. אני אמנם שרה מגיל ילדות מול קהל אבל להרצות זה לא אותו דבר…

בפעם השניה הייתי עסוקה בלהתלהב שיש קהל ואני על הבמה, הגשמתי חלום.

וכשיצאתי עם ההרצאה "זה מה יש – המדריך לחוסר שלמות" ביתי היתה חולה בלוקמיה ואני יצאתי להרגיע אחרים בקהילות שלהם כמאמנת NLP, אבל למעשה הייתי במידה כזו או אחרת זקוקה בעצמי לריפוי נפשי מהסיוט.

היום אני יודעת ששלוש התגובות האלו הן הדבר האחרון שיהפוך הרצאה להרצאה מוצלחת!

  • מרצה טוב, כמו כל מוצר טוב – הוא אלמנט מנצנץ מרחוק. הקהל מזהה אותו מיד והסיבה לכך שההרצאה שלו מרתקת היא משום שהוא שם כדי לתת מהידע שלו למאזינים. הוא לא שם בשביל עצמו והאמת שהוא גם לא עסוק בעצמו כלל. להעביר את הידע פירושו לעשות הכל בכדי שהקהל שמולך יוכל להרגיש אותך בתנאים הכי טובים לו.

לדוגמה, השבוע הוזמנתי בפעם הרביעית לאותה האולפנה להעביר הרצאה על נושא בחירה בשרות משמעותי והכנה לראיונות קבלה. אני מכירה את המקום – אודיטוריום עצום מימדים ושכבת בנות לא גדולה שמעדיפה להתפזר בכסאות העליונים. ההרצאה הזו היא אולי ההרצאה הכי חשובה שהן יעברו בנושא קבלת החלטות בכלל דקה לפני היציאה שלהן לחיים בוגרים ועצמאות אבל לתפוס אותן בסיטואציה כזו קשה, בייחוד שהיה להן לילה לבן לקראת מבחן מתכונת. לא טוב. ביקשתי מהמורה להעביר את הקבוצה למקום אינטימי יותר ושם, בספריה הן היו איתי מתחילת ההרצאה ועד תומה על אף העיכוב. כמעט שעתיים שלמות. עירניות, קשובות, מתעניינות ואין לי ספק שגם מיישמות. אז מסקנה ראשונה, אתם המרצים. בקשו להתחבר לקהל באופן שמתאים לו

  • טיפ נוסף להרצאה מעולה הוא להיות לגמרי בתודעה שאם ההרצאה שלי לא מחדשת לקהל המאזינים כלום – אין לה באמת זכות קיום. למשל, אם ההרצאה מטרתה לכוון לעשיה כלשהי וניתן לקרוא את כולה בספר שלי או של אדם אחר, היא מיותרת. אם היא סיפור אישי היא צריכה לחולל אצל המאזין רצון לשינוי (כי הוא לא באמת באמת מתעניין בסיפור האישי שלי אלא אם הסיפור אמור להעלות אותו קומה). אני ממליצה להעשיר את ההרצאה בדוגמאות, סרטונים, מקורות שונים אבל להיצמד תמיד למסר. החוק אומר שאם זה לא שייך למסר המרכזי שרציתם להעביר, ואם זה לא "מעבה" אותו אלא רק חוזר על אותה המסקנה שהבאתם קודם – OUT.
  • ובאותה נשימה אני מזכירה שקל מאד לאבד היום ריכוז וקו המחשבה של הקהל הוא עדין. לכן חייבים לשמור על קשר לוגי רציף בין כל חלקי ההרצאה ולא לעבוד בשיטת "זה מזכיר לי גם…" אתם רוצים שהקהל יקשיב, דאגו לרציפות.
  • למעורבות של הקהל יש חשיבות מכרעת בהצלחת ההרצאה. שאלו את הקהל שאלות ורדו אליו עם המיקרופון או להיפך, בקשו ממישהו מתוך הקהל עזרה או מענה, למדו משהו חדש ותנו לקהל לחזור אחריכם, אם ההרצאה ארוכה אתם אפילו יכולים להקים אותם אחרי פרק ולבצע סידרת מתיחות קצרה על מנת לרענן את הקשב.
  • "אני אנווט" – תזכרו אנשים לא הגיעו כדי לשמוע עליכם הם הגיעו כדי לקבל משהו בשביל עצמם. כדי לדעת אם החומר שלכם באמת מעניין עשו מה שעושה כל סופר- תנו לעורך שלא מכיר אתכם לעבור עליו ולהעיר
  • קשה באימונים -קל בקרב. תרגול תרגול ועוד תרגול. בשביל זה יש לכם רכב, מראה, בובות פרווה (אה, זה לא בשביל להיות קהל?)
  • בואו להנות. קהל נהנה כשהמרצה נהנה.

הנה שוב קישור לפוסט להפגת חרדות לקראת הרצאה

      לקבלת מידע נוסף על קורס הפרזנטציה ליחצו על התמונה

                             תוכלו גם לצפות בהצצה קטנה לחדר ההדרכה שלנו

קבלו 4 מתנות להתנסות ממודל הקוביה

הניסיון שלנו מראה שזה רעיון מצוין לתת לכם להתנסות במודל
השאירו את פרטיכם ועמוד המתנות ומידע חיוני לעסק שלכם בדרך אליכם במייל

4 כרטיסים

מיניקורס מודל הקוביה

פרק "מי המתחרה"

קטע מהרצאה לארגון

WhatsApp chat
דילוג לתוכן